Zoeken
Sluit dit zoekvak.
een leven vol kleine en grote avonturen is dichterbij dan je denkt

DIARY WEEK #21 // Lekker weer & de grens over

Vorige week deden we doordeweeks niet zoveel omdat Nim een beetje ziek was. Maar aan het einde van de week was daar eindelijk het lekkere weer. We gingen lekker buiten koken, elfenhuisjes zoeken in het Elfjesbos en de grens over voor de leukste wandeling in België.

24 t/m 30 Mei 2021

MAANDAG

Maandag is het tweede Pinksterdag, een vrije dag voor Kay en Nim dus. We blijven lekker thuis, beetje aanrommelen. In de middag rijden we even naar de kringloopwinkel waar Nim een hoedje scoort voor zichzelf en ik een leuk lampje voor waxine kaarsje tegenkom voor in de tuin.

DINSDAG & WOENSDAG

Dinsdag heb ik Nim thuis. Hij is niet lekker, moe, snotterig, en erg witjes. Na wat extra slaap en baddersessies maakt hij een hoop thuis oefenlesjes, en bezaait daarna de hele woonkamer met kleurplaten. De woensdag herhaalt zich dit precies zo haha.

VRIJDAG

We slaan donderdag over. Ik maak niet veel mee op de doordeweekse dagen afgelopen week, want te veel hoofdpijn helaas. Vrijdag begint dan eindelijk dat lang gehoopte lekkere weer. Terwijl Nim zich gesetteld heeft op Kay zijn werkplek met tekeningen, bereid Kay buiten op het nieuwe keukenmeubeltje op een elektrisch kookplaatje ons avondeten.

Het elektrische kookplaatje past precies! Hoe leuk is het plekje geworden zo!

ZATERDAG

Zaterdagochtend zitten we weer lekker vroeg in de auto, om 8.30 al! We rijden naar Dordrecht, om opnieuw de elfen huisjes te zoeken bij Elfjesbos De Elzen. Toen we hier in de zomer 2020 waren, waren er nog niet zoveel huisjes te vinden… inmiddels zijn het er veel meer geworden dus tijd om opnieuw dit fijne plekje te bezoeken. Natuurlijk neem ik weer happy stones mee! 4 dit keer, omdat ze zo leuk bij elkaar pasten haha. Eenmaal bij De Elzen aangekomen blijkt er ook ineens weer een speelbos te zijn gerealiseerd… die was de vorige keer helemaal afgebroken! Heel leuk is het geworden.

De elfenhuisjes route is blijkbaar nog niet helemaal klaar, want we vinden een huisje in the making. Mooi plekje voor een happy stone.

Als er ergens een steigertje bij het water is, zijn we blij en moet er meteen gezocht worden naar waterdieren. In een leuk doorkijkje in een boomstam leg ik nog een happy stone neer. Wat een goeie plekjes hier om steentjes neer te leggen.

Er liggen op het pad ook heel veel omgezaagde bomen, perfect om lekker op te klimmen en klauteren. Toch zijn de allerleukste speeltoestellen, geen echte speeltoestellen he! Niet veel later slaan we het pad in met de elfenhuisjes. Wat zijn ze leuk!! Sommigen zitten zo hoog, dat ik Nim moet optillen… maar zo groot ben ik niet, dus het lukt maar net.

Kiekeboe! Nim ziet een top plek om me te laten schrikken. En kijk, een perfect plekje voor nog een happy stone. Het bijna laatste huisje is zooo hoog in de boom, dat papa moet helpen om Nim te tillen. Deze elfenhuisjes route is echt ontzettend leuk om te lopen. Als je vroeg gaat zoals wij, hoor je de vogels vrolijk fluiten en verder niks! Heerlijk is dat. Inmiddels vind je deze route op onze avonturenkaart, met bijbehorend artikel met nog veel meer foto’s en informatie. Je vind het hier (klik!).

Zo, zitten we weer met onze broodtrommels. Van zoeken word je hongerig. En eh, als je zo vroeg op pad gaat vergeet je thuis ook om te ontbijten. Gelukkig hebben we altijd eten mee haha.

We lopen na de elfenhuisjes route nog een heel stuk door natuurgebied De Elzen. Genoeg te wandelen hier! En wat is alles mooi, als het groen is!

Boomklimmen kan hier in ieder geval genoeg! Eenmaal terug op de parkeerplaats had ik nog 1 happy stone op zak, en die leg ik bij de uitgesneden uil neer.

We stoppen onderweg naar huis nog even bij Villa Augustus. De bedoeling was om wat lekkers te halen in het winkeltje en het in de tuin op te smikkelen. Maar er stond een rij, en het terras was al vol. Dus een kleine wandeling, en dan gaan we toch maar naar huis. Toch fijn om hier weer even te zijn geweest, een van onze favo plekjes wel!

Na een lekkere lunch thuis, gaat Kay weer klussen in de tuin. Hij maakt palen op maat voor op het terras, zodat we daar een zonnedoek op kunnen hangen. De rest van de middag en avond zitten we lekker onder het doek in de tuin.

ZONDAG

Zondag beloofd een mooie dag te worden, dus gaan we natuurlijk weer op avontuur. We rijden richting België, want net over de grens is een heel leuk wandelpad voor kids met verhaal over een witte raaf. Eenmaal daar zien we op de parkeerplaats al meteen een prachtig gemaakte houten zwarte raaf op een boomstronk staan die met zijn snaveltje de weg wijst. Op het pad onderweg komen we simpele maar leuke hindernissen tegen die Nim en ik natuurlijk uitproberen.

We zijn helemaal verrast over hoe leuk het is. Door middel van een soort prentenboek verhalen en kleine opdrachtjes ga je door een gevarieerd bos, en onderweg kom je allerlei mooi gemaakte creaties tegen. Helemaal ons ding dus!

Even uitrusten onderweg! De wandeling is zo’n 2,5 km, maar we zijn al aardig lang onderweg. De broodtrommeltjes en flesjes water komen weer uit de tas, prima plek voor de lunch hier!

Hoi!

Een leuke opdracht voor onderweg, is om een cadeau te maken voor de witte raaf met de dingen die je om je heen in het bos vind. Kay bewerkt een stokje, ik vind een varen en Nim pakt een bloem. Nou, toch maar even gemaakt samen!

Onderweg vinden we trouwens ook een paar happy stones, maar het zijn meer happy keien zo groot haha. Niet te doen om mee te nemen. Deze was het leukst, een levensles in het bos ‘Tis wat tis’.
We hebben nog maar een klein stukje te gaan tot het einde van de wandeling, maar door overal op te klimmen en over te lopen zijn we toch aardig lang onderweg nog haha.

Het laatste verhaal lezen! Achter ons zie je de witte raaf op de paal. We hebben het gemaakte cadeau neer gelegd bij alle andere cadeaus. Wat was dit leuk! Het Grave Ravenpad in Ravels (BE) kun je op onze avonturenkaart vinden, hier (klik!) staan nog veel meer gemaakte foto’s en neemt Kay je mee door het verhaal en het bos.

Op de heenweg zagen we al een bordje met ‘aardbeienautomaat’, op de terugweg wilde ik dus daar nog even langs om een bakje te halen. Hadden ze dit bij ons maar in de buurt, veel lekkerder dan de supermarktaardbeien.

We willen nog niet naar huis eigenlijk en hebben zin in een colaatje op een terrasje. We rijden langs een pannenkoekhuis met speeltuin en ze hebben nog genoeg plekjes over. Heel fijn! Het ziet er allemaal erg leuk en gezellig uit, en ook Nim is heerlijk aan het spelen in de speeltuin. Wat hebben we dit gemist!

Ja, de kleine man heeft zich lekker laten gaan. Hij zat helemaal onder het water en zand, natte schoenen en sokken. Oftewel, hij had het fantastisch!

Eind van de middag zijn we weer thuis. Wat is ons tuintje leuk geworden, met het jaar word het steeds meer ‘ons’. Het zelf gemaakte ‘buitenkeukentje/kastje’ ben ik heel blij mee. Echt een leuke huiselijke toevoeging aan het terrasje. De spulletjes die erop staan, zijn deels gevonden na het opruimen van de schuur, een paar items voor een prikkie uit de kringlopen, en het kastje is dus nieuw. Nu nog bloemen in al het groen 😉

Gelukkig zijn er al wel een paar bloemen in de tuin, en de bijen weten ze ook al goed te vinden.

We ploffen lekker thuis neer, en doen niks meer. Toch best weer inspannend zo’n volle dag op pad.
De souvenir uit Ravels, een prachtige happy stone die we op het laatste moment nog vonden! Deze konden we wel meenemen, want het is volgens mij van gips gegoten. Een stuk minder zwaar dan de grote keien die we eerder vonden. Wat een mooie he?! Zo leuk om te zien hoe creatief mensen zijn op stenen.

Liefs,
Pauline

STEUN DE ONTDEKKERS!

Ik hoop dat je hebt genoten van dit avontuur!
Onze avonturen zijn gratis om van te genieten. Maar niet kosteloos om te beleven. Wil je ons steunen om meer avonturen te blijven beleven en delen?

Steun De Ontdekkers

Ik ben een echte huismus, maar vind het ook heerlijk om erop uit te gaan. Het liefst de natuur in, waar we alle drie iets hebben om van te genieten is mijn favoriet. Maar van een leuk vestingstadje word ik ook altijd erg blij. Mijn favoriete vakantiebestemming is wel ergens tussen de bergen, want wat stralen die een hoop magie uit. Stiekem kijk ik het hele jaar uit naar onze zomervakantie avonturen, want die zijn altijd het allerleukst. In het dagelijks leven zorg ik er vooral voor dat thuis alles op rolletjes loopt. Daarnaast ben ik heel graag creatief bezig. Het huis restylen, fotografie, blogs schrijven, knutselprojecten, taarten bakken, en dat alles doe ik altijd met een muziekje op