Zoeken
Sluit dit zoekvak.
een leven vol kleine en grote avonturen is dichterbij dan je denkt

Diary Week 30 //
Kamperen bij Huttopia de Roos

In de zomervakantie zijn Pauline en ik beiden jarig, precies een dag na elkaar en we hebben er een traditie van gemaakt om op vakantie te zijn met onze verjaardagen. Gelukkig is het ons, dankzij de versoepelingen van alle maatregelen, dit jaar toch ook gelukt om op vakantie te gaan en onze traditie in stand te houden.
De jarige mag tevens beslissen wat we gaan doen op de verjaardag, Pauline koos voor een bezoekje aan Zwolle en ik voor wandelen op het Dwingelderveld in Drenthe.

20 t/m 26 Juli 2020

Het is altijd leuk om Zwolle te bezoeken, het is een ontzettend leuke stad met leuke winkels en plekjes om lekker te lunchen. We hebben lekker even rond kunnen kijken en wat geluncht, maar uiteindelijk werden we door de steeds verder toenemende drukte uit de binnenstad verjaagd en zochten we wat rustigere straatjes op.

Voorgaande jaren waren we in Frankrijk met onze verjaardagen en daar zochten we altijd iets lekkers uit om Pauline’s verjaardag te vieren. We hoopten in Zwolle iets lekkers te vinden, maar doordat het druk werd hebben we niet de kans gekregen om rond te kijken. Gelukkig vonden we bij de Jumbo nog een Kersenvlaai, beter dan niets. Nim maakte nog een ontzettend lieve tekening speciaal voor mama’s verjaardag.

In de avond wordt het wat kouder dus trekken we ons terug in de tent. Nim gaat lekker onder een dekentje zitten, pakt zijn tekenspullen erbij en maakt de ene na de andere schitterende creatie.

De volgende ochtend is het mijn verjaardag en geheel volgens traditie hield iemand zich niet aan de afspraak om niks speciaals te doen met onze verjaardagen. Lucky me, want ik kreeg een versierde ontbijtkoek met kaarsjes.

Na het ontbijt stappen we in de auto en rijden we een uurtje naar het noorden om lekker te wandelen op het Dwingelderveld. Langs de route stond heel veel heide, maar helaas stond het allemaal nog niet in bloei. Hoogte punt was een enorme kudde met schapen die genoten van de schaduw onder de bomen.

Na even wat zoeken op Google vinden we nog een leuke route in een ander deel van het Dwingelderveld, een stuk natte heide met bos en bruggetjes over het water. Aan het begin van de wandeling loopt Nim naar een boomstam. Tot zijn verbazing ziet hij iets bewegen in de boomstam en als we goed kijken blijkt er een kikker te wonen in een holletje gevuld met water.

Er waren inderdaad bruggetjes alleen de hoeveelheid water viel een beetje tegen. Komt waarschijnlijk door de aanhoudende hitte en droogte.

Van al dat wandelen in de hete zon wordt je moe dus het wordt tijd dat we weer lekker de schaduw opzoeken van ons kleine stukje huis van huis.

Camping life betekent slow living en lekker samen tekenen aan tafel en boekjes lezen terwijl de zon onder gaat. Het enige wat nog ontbrak was een hangmat tussen 2 bomen om erna samen te chillen.

Ons plekje op Huttopia de Roos was geweldig, een open veld met vrij zicht op groen en de speeltuin. Direct naast de camping was een natuurgebied waar Schotse Hooglanders liepen. Vanuit de tent konden we ze zien en horen, maar van dichtbij was het nog leuker om te zien.

Onze laatste dag in Nederland gingen we erop uit voor Nim, we bezochten de Lemelerberg een mooi natuurgebied met een ontzettend leuke natuurspeeltuin.
Langs de weg zie je regelmatig bordjes met pas op overstekende herten, maar je ziet ze nooit oversteken. Je kan onze verbazing voorstellen toen er onder een bord met informatie over aanwezige hagedissen direct 2 hagedissen zaten.

IN HET HOL VAN DE LEEUW. Hoe gaaf is deze natuurspeeltuin midden in het bos bovenop de Lemelerberg.

Hangmatten, speelhuis en allerlei klim en klauter mogelijkheden. Alles hier voelt op zijn plaats in het bos.
Het is altijd lastig om activiteiten te vinden voor het hele gezin dus dit natuurgebied waar je heerlijk kunt wandelen en kinderen ook nog eens kunnen spelen kan ik je zeker aanraden.

En dan is het tijd om alles weer in te pakken en door te reizen naar onze volgende bestemming. Donderdag middag/avond pakten we de meeste spulletjes al in en vrijdag ochtend restte ons dus alleen nog de spullen waar we niet zonder konden. Voor aankomst en vertrek mocht je met de auto de camping op, maar omdat wij al om half 8 begonnen met inladen besloten we de spullen op een karretje te laden en de auto op de parkeerplaats verder in te laden.

We zijn onderweg, we hebben een lange rit voor de boeg maar we hebben er enorm veel zin in. Nim pakte zijn teken spullen erbij en maakte de ene tekening na de andere terwijl hij een filmpje keek.
De rit duurde veel langer dan hij zou moeten duren, de ene file naar de andere en diverse over Duitslands slechtste wegen. We kwamen heel laat aan op de camping en moesten snel de tent opzetten voordat het donker zou worden. Nim hielp mee en pompte alvast de luchtbedden op zodat die direct de tent in konden.

Omdat we zo laat pas aan kwamen hadden we alleen snel de tent opgezet, de volgende ochtend was het daarom tijd om ook de rest van de spullen uit te pakken. Nim helpt met het opzetten van de tarp.

Als je ons al een tijdje volgt dan weet je dat wij dol zijn op de bergen. Het kon daarom niet missen dat ons eerste uitje in de Vogezen een tripje naar het allerhoogste punt werd, Le Grand Ballon de Vosges. Onderweg naar de top werden we nog even getrakteerd op een kleine regen bui en moesten we even schuilen maar niet lang erna genoten we van een heerlijk zonnetje en een fantastisch uitzicht.
Ik kon niet kiezen welke foto ik wilde delen dus ik heb ze allemaal gekozen om je zo lekker mee te laten genieten.

En toen zat onze eerste volle week vakantie er alweer op, gelukkig is onze vakantie in Frankrijk nog maar net begonnen en hoeven we voorlopig nog niet naar huis.

Groetjes,
Kay

STEUN DE ONTDEKKERS!

Ik hoop dat je hebt genoten van dit avontuur!
Onze avonturen zijn gratis om van te genieten. Maar niet kosteloos om te beleven. Wil je ons steunen om meer avonturen te blijven beleven en delen?

Steun De Ontdekkers

Ontdekken zit in mijn bloed. Het liefst ben ik elke dag ergens anders. De ideale vakantie is voor mij dan ook ergens waar ik nooit eerder ben geweest. Mijn favoriete ontdekkingen zijn vaak in de natuur en het liefste zou ik in de bergen wonen. Als we op pad gaan is het mijn taak om te zorgen dat we niet verdwalen en het eten, drinken en andere spullen mee te dragen. In het dagelijkse leven ben ik op de eerste plaats Papa en echtgenoot en ik verdien daarnaast de kost als crum Master. Thuis ben ik graag bezig met een mooie groene tuin creëren en het huis op knappen, maar ik chill ook graag met Nim op de bank om een filmpje te kijken.