Natuurcamping De Lemeler Esch

Dit jaar wilden we eigenlijk meerdere keren gaan kamperen. Maar het weer dacht daar anders over. Regen en koude nachten kan je best overleven, maar waar geniet je dan nog van? Vlak voor de zomer vakantie zagen we dan toch eindelijk kans om alvast een weekendje eruit te gaan.

We zijn heel kieskeurig als het gaat om het uitzoeken van campings, groen, geen hokjes, ruimte en het liefst rustige ligging zodat we van de natuur kunnen genieten. We vonden De Lemeler Esch een camping met een natuurspeeltuin en die leek aan al onze wensen te voldoen.

De camping ligt in Overijssel, vlakbij het plaatsje Lemele. Na meer dan 2 uur rijden komen we aan en dankzij de contactloze incheck kunnen we direct door rijden naar ons plekje op het veld. Er dreigt nog een laatste beetje regen te vallen dus we haasten ons om de tent op te zetten. Gelukkig zijn we inmiddels zeer ervaren in het opzetten en Nim is oud genoeg om te helpen, het kost ons dus maar 10 minuutjes om op te zetten.

Eerste indruk

Voor het avond eten na aankomst nemen we vaak een zak soep mee. Dan kan je na het uitladen en opzetten snel iets eten en snel genieten van welverdiende rust. Tijdens het opwarmen van de soep valt er wat regen, maar gelukkig is dat snel weer over. Als de avond valt zitten we voor de tent en genieten we van ons plekje aan het uiteinde van het veld, tegen de bosrand aan. En de rust? Die zit hier wel goed, we horen geen wegen, vliegtuigen of harde muziek.

Het is de gehele nacht heerlijk rustig en donker en dat slaapt heerlijk. De volgende ochtend ben ik vroeg op en heb ik het sanitair gebouw voor mezelf om lekker even te douchen. Zodra Pauline en Nim wakker zijn maken we koffie en ontbijt en een plan voor de dag. We spreken af dat we deze dag genieten van de camping en lekker rustig aan doen. We spelen zonder-tafeltennis en gooien met de frisbee en Nim neemt altijd tekenspullen mee dus we ontdekken ook nog meer van onze creatieve kant.

Genieten van de camping betekent ook dwalen over de camping en ontdekken wat er allemaal te zien en te doen is. We ontdekken een speelbos, klimbos, water/natuurspeeltuin, een super gaaf sanitair gebouw voor de velden achter op de camping, huurtenten & bungalows en een wandelpad.

Speelnatuur

Stiekem wisten we al dat er speelnatuur op de camping was, maar of het ook echt leuk zou zijn wisten we niet. Maar dat is het gelukkig, Nim heeft hier heerlijk gespeelt in het water, met de pomp en alle klim & klauter mogelijkheden. Het klimbos ernaast was ook leuk, maar Nim was er net wat te klein voor.
We hebben ook nog gespeeld in het speelbos (naast ons sanitair gebouw), maar ik ben blijkbaar vergeten hier foto’s van te maken.

Sanitair

Op de eerste foto zie je het sanitair gebouw die voor ons het dichtste bij was. Opzich prima toiletten en ik heb geen slechte herinnering aan de douche. Op de 2e foto het sanitair gebouw die we zouden hebben als we niet de, bij het boeken, voorgestelde staplaats hadden veranderd in onze huidige plek. Dat soort gebouwen houden wij nou van, dat had zo mijn huis mogen zijn.

Hoogstepunt (Lemelerberg)

Toen we de camping verkenden kwamen we bordjes tegen met wandelroutes en op één van de bordjes stond “Hoogstepunt”. Terwijl Pauline en Nim bij de tent chillen en het avondeten zouden maken, ga ik op zoek naar de betekenis achter het bordje. Wat ik vind is een wandelpad die een berg op gaat, de Lemelerberg (waar we al eens eerder zijn geweest voor Speelbos In Het Hol van de Leeuw). Ik heb geen idee hoe ver ik moet en waar ik precies heen moet, maar ik moet en zal het hoogste punt vinden. En dat hoogste punt vind ik op bijna 80 meter hoogte met een waanzinnig uitzicht in alle richtingen. De zon die door de wolken schijnt maakt het uitzicht extra spectaculair. Ik lig zelfs nog even op de grond om een grote rups die oversteekt vast te leggen.
Wauw want een fantastische wandeling en gewoon direct vanaf de camping.

Zwemmen en meer

Nim wilde ook heel graag nog een keer zwemmen dus gingen we ook nog naar het zwembed, naast het gezellige Boscafé. Vanwege de maatregelen was het dit tijdstip alleen voor kinderen dus bleef ik lekker op de kant. Naast het zwembed is ook nog een klein speeltuintje en een hooischuur met glijbaan en tractor. Ik dacht hier ook foto’s van te hebben gemaakt maar die kan ik helaas niet vinden.

Op onze vertrek dag halen we de auto weer op van de parkeerplaats (camping is autovrij, dus je mag alleen bij aankomst en vertrek met de auto naar je plek) en pakken alles in. Dat gaat door ons systeem best rap, maar toch duurt het me soms nog te lang. Zeker langer dan uitpakken. Maar voordat we echt gaan eten en drinken we nog even iets bij het Boscafé. We willen niet weg, maar we kunnen helaas niet langer blijven.

Deze camping voldoet zeker aan onze eisen en zou ik zeker aanraden om eens heen te gaan. Ik kan je garanderen dat je ons hier zeker nog eens gaat aantreffen.

Hier vind je Natuurcamping De Lemeler Esch:

Lemelerweg 16 8148 PC Lemele
Meer info en boeken: klik hier

Travelers' Map is loading...
If you see this after your page is loaded completely, leafletJS files are missing.